Menighedsrådsvalg 2024

På det årlige menighedsmøde i april vil menighedsrådet  fortælle dig om, hvad der er sket i vores kirke i det forløbne år. Vi vil fremlægge regnskabet for 2023, og sammen med budgettet for 2024 vil vi fortælle om vores planer for i år.

I maj måned afholdes offentligt orienteringsmøde om menighedsrådsvalget 2024.
På mødet vil menighedsrådet informere om arbejdet i den forløbne funktionsperiode, kommende opgaver, datoer og regler for valgforsamlingen og antallet af kandidater, der skal vælges til menighedsrådet.
Kom og bliv klogere på, hvad menighedsrådet er, hvordan valget foregår, og hvordan du eventuelt stiller op.

Vil du være med til at vælge retningen for kirkens arbejde i Bangsbostrand sogn, kan du på valgforsamlingen i september enten selv stille op som kandidat eller være med til at vælge, hvem der skal sidde i menighedsrådet.

Ved at komme til møderne har du altså mulighed for at sætte dit præg på, hvad din kirke skal prioritere de kommende år. Hvad enten du ønsker flere aktiviteter for børn og unge, familier eller ældre, tiltag for flygtninge, drop-in dåb, koncerter eller noget helt andet.

Søren Borup
Menighedsrådsformand